TED – це конференція, яка вже понад двадцять років запрошує на свою сцену талановитих і розумних людей, готових ділитися своїм досвідом.
Ця добірка відеороликів з TED-конференцій – своєрідна аптечка швидкої допомоги для вчителя. У всіх з нас трапляються творчі кризи, апатія, викликана накопиченою втомою, напади сумнівів у своїх силах. Коли не працюють слова підбадьорення і схвалення від близьких і друзів, потрібна порція антидепресанту ззовні, і краще обійтися без алкоголю і медикаментів. І знаєте що? Натхненні, нищівні, такі що критикують, але сповнені віри в краще звернення від своїх колег з усього світу – відмінний засіб боротьби зі смутком.
Повертаємо любов до вчительського ремесла
Увага! Під час перегляду відео лекцій можна скористатись субтитрами. Додати їх можна у розділі “Налаштування “ |
Роберт Уолдінгер: Що робить гарне життя? Уроки найдовшого дослідження щастя
Що робить нас здоровими й щасливими протягом життя? Якщо вам здається, що це слава і гроші, ви в цьому не самотні. Однак, згідно з Роберту Уолдінгеру, ви помиляєтеся. Бувши керівником 75-річного дослідницького проекту з розвитку дорослих, Уолдінгер має безпрецедентний доступ до секретів справжнього щастя і задоволення.
У цьому виступі він розповідає про три важливі уроки, які стали можливими завдяки даному дослідженню, а також про деякі практичні й старі як світ, мудрі порадами щодо забезпечення собі повноцінним і довгим життям.
Кен Робінсон: Як школи пригнічують творчість
Діти, які пішли в школу цього року, вийдуть на пенсію році так 2070. Вважається, що школа зобов’язана готувати своїх підопічних до майбутнього. У цьому є глибока іронія, адже ми не можемо спрогнозувати розвиток нашого світу навіть на найближчі років п’ять. Але дати учням навички, що відповідають нашим очікуванням від майбутнього (яких немає!), ми повинні. Сер Кен Робінсон вважає, що немає сенсу здогадуватися про те, що буде далі, адже діти знають це набагато краще нас завдяки своїй здатності до творчості. Блискуча і дотепна мова від істинного британця і міжнародного радника з питань розвитку творчого мислення.
Рекомендуємо почитати чудову книгу Кена Робінсона «Покликання». Ми прочитали, нам хочеться жити й творити. |
Джеффрі Канада: Наші нікудишні школи
Джеффрі Канада 56 років тому навчався у відверто поганій школі бідного району Нью-Йорка, в якій завжди був великий відсоток неуспішних учнів. Минуло понад півстоліття, і ситуація залишилася тією ж. Освітній підхід – це не вино, яке з роками стає лише краще. Так чому ж в школах, які на практиці рік за роком відчувають, що їхній підхід не працює, продовжують з року в рік іти тією ж дорогою? Хто придумав ці шкільні програми, яких не хвилює кінцевий результат? Джеффрі, почесний доктор наук в трьох університетах і творець благодійного центру в Гарлемі, вимовляє імпульсивну мова про проблеми сучасних шкіл.
Ден Мейєр: Ми абсолютно не так вчимо математики
Ден Мейер – американський вчитель математики в старших класах, і він вважає, що математика зараз у школі викладається вкрай погано. Якщо дати зараз кожному з вас випускний тест з алгебри, навряд чи чверть з вас впорається з ним хоча б на трійку. І це провина всієї системи викладання. Ми прищеплюємо до учнів нелюбов до складних завдань; вчимо їх застосовувати готові формули і рішення; віддаємо перевагу швидкості, а не вдумливому міркуванню. Це проблема, адже ті школярі, яких ми вчимо зараз, через 40 років будуть керувати країною.
У статті «Прийшов час мислити математично» Кіт Девлін теж критикує чинну парадигму математичної освіти. |
Рита Пірсон: Діти нічому не навчаться у тих, хто їх не любить
«Мені не платять за те, щоб я любила дітей. Мені платять за те, щоб я вела уроки. Я викладаю, вони вчать. Цього достатньо», – якось сказала Риті Пірсон одна з її колег. На що Рита відповіла: «Вони нічому у тебе не навчаться, а твоя робота завжди буде важко і болісно».Так і є. Справжній учитель вчить не тільки своїй предметній дисципліні, але й вмінню будувати взаємини, знаходити взаємозв’язки, а, найголовніше – вірі в себе. Рита працювала в складних класах з низькою успішністю і розповідає про те, як допомогти полюбити школу тим дітям, життя яких занадто рано вчить їх бути дорослими.
Повертаємо віру в майбутнє школи
Дафна Коллер: Чого нас вчить онлайн-освіта
Дафна – дочка двох професорів, представник щасливої меншості, якій пощастило народитися в родині, яка цінує якісну освіту і має достатньо бажання і можливостей прищепити своїм дітям таку ж любов до науки. Багато в чому завдяки батькам Дафна отримала науковий ступінь, стала професором комп’ютерних наук і одним з провідних дослідників штучного інтелекту. Однак не всім в цьому світі так само пощастило, як їй. Саме тому Дафна стала співзасновником Coursera, і саме тому вона вважає онлайн-навчання відкритим вікном до здобуття знань для кожної людини на Землі.
Салман Хан: Змінимо підхід до освіти за допомогою онлайн-уроків
Салман Хан – засновник найбільшого ресурсу онлайн-освіти Khan Academy, уроки якого щодня переглядає більше мільйона студентів. Хан розповідає, чому багатьом відео уроки набагато кращі серцю, ніж традиційні уроки «обличчям до обличчя», і як здорово, що в відео уроці вчителю не доводиться задавати своїм учням сакраментальне питання: «Ну що, всім все зрозуміло?». Відверта історія про те, як все починалося, і як вчителі стали використовувати відео уроки Khan Academy на своїх заняттях.
Пітер Норвіг: Коли в класі 100000 учнів
Наші технології такі сучасні, а технології викладання досі залишаються такими ж, як у XVIII столітті. Все ті ж книги, зошити, вчитель у передньому ряду і засипає учень за задньою партою. Про це говорить Пітер Норвіг, провідний американський вчений у галузі обчислювальної техніки й кумир багатьох програмістів. У 2011 р він провів інтерактивний курс зі штучного інтелекту в Стенфордському університеті, який відвідало онлайн близько 100000 чоловік. Пітер пояснює, чому не можна застосовувати стандартні підходи викладання до аудиторії такого масштабу.
Повертаємо віру в дітей
Алісон Гопник: Немовлята і маленькі діти – це інститут дослідження людства
Алісон Гопник – професор психології та філософії Каліфорнійського університету. Вона міркує про те, що діти з самого малого віку вчаться тому, про що ми навіть здогадуватися не могли. Наприклад, ідеї емпатії. Період дитинства – єдиний період життя людини, в якому вона відчуває себе захищеною; будь-які нові знання засвоюються мозком в спокійному стані, а не в стані стресу (якому піддаються якраз дорослі); це одна з причин, завдяки якій дитинство є ключовим періодом для засвоєння знань про цей світ.
У статті «Чи можливо вчитися під час стресу» трохи докладніше розповідається про те, чому так складно запам’ятати будь-що, коли за тобою женеться шаблезубий тигр або коли намагаєшся заповнити річний звіт. |
Шейн Койсзан: Яке це – бути дитиною і бути іншим
Згадайте, як вам було в 8-10-14 років. Згадайте шкільну їдальню, тисняву, сміх однолітків над незграбним товстуном-п’ятикласником, питання від батьків «Ну як? Все добре?» І свої нещирі відповіді. Згадайте своє дитинство, яке не завжди забарвлене в яскраві кольори. Вас запитували, ким ви хочете стати, щоб потім сказати, що ви зробили поганий вибір. Від вас вимагали визначитися з майбутнім, але робили це за вас. Ви тепер доросла людина; і все ще, зустрічаючи дитину-аутсайдера, ви опускаєте очі. Так само, як тоді, двадцять років тому, в тій їдальні. Пронизлива передісторія і вірші мультимедійного поета Шейна Койсзана в супроводі прекрасної музики та анімації.
На останньому відео ви якраз мали розплакатися. Якщо ні – терміново біжіть до лікаря за пігулками.
Сподобався виступ вчителя математики, а саме приклади задач, буду застосовувати на уроках фізики
Это действительно интересно. согласна с тем, что нужно менять подход к образованию, но хотелось бы разумно. особенно понравилось выступление Хана. А как, кроме остальных преимуществ, решается проблема нехватки времени во время учебного процесса на практику, логические задания, на обсуждение информации, на её осмысление .
Мне был интересен нестандартный подход к получению новых знаний. Это и подход Салмана Хана с нестандартными в простой доступной форме on-line уроками. И возможность получить высшее образование высокого уровня о котором рассказала Дафна Коллер. И нестандарные уроки математики Дена Майера. Нам действительно многое необходимо менять в образовании и в подходе к изучению предметов.
Проглянула виступи: Ден Мейєра,Салмана Хана, Шейна Хойсзана, але найбільше вражень отримала від Кена Робінсона!!!Його думки про неймовірність людських можливостей я поділяю. І для мене дуже важливо, щоб учні були шасливими: навчалися , розкриваючи свій талант!Якщо я бачу дитячі очі, які сяють від цікавої теми, ККД уроку=100%.Щоб створювати такі уроки, необхідно мати натхнення з міцними, базовими знаннями.І бажання жити!
З повагою та вдячністю за цікавий матеріал.
Дякую за можливість познайомитися з цікавими поглядами на навчання і освіту іноземних фахівців, вони дають простір для роздумів про стан нашої освіти, про реформу якої більше розмов, чим конкретних дій, а про кошти для її проведення говорити не приходиться. Все, що нам залишається опиратися на Вчителів від «бога», на яких ще тримається школа.
Хочеться, щоб в школу прийшли молоді, талановиті, креативні вчителі, та без фінансової підтримки держави годі на це надіятися.
Дуже сподобався нестандартний підхід до розв’язку математичних задач Дена Мейєра,
ідея з on-line уроками Салмана Хана. Я, як і більшість вчителів, хочу щоб діти отримували від навчання задоволення. Деякі аспекти ми поки, що не можемо застосовувати, зважаючи на навчальні плани та програми, але прагнути до цього потрібно. Потрібно змінювати сам підхід до освіти. Дякую за цікавий матеріал.
І знову питання змін в освіті… Дуже хочеться, щоб наші учні, наші любі діти лишалися в країні. Отримували саме тут цікаву, якісну, корисну освіту… І знову повертаємось до розвитку, саморозвитку, бажання до саморозвитку його величності вчителя. Випускників педагогічних багато, а вчителів мало… Цей талант розвивати, підтримувати необхідно, давати простір для експериментів, для польоту ідей…. А у нас система освіти Головне – навчити вчитися….завжди, будь де, за будь яких умов.
Дійсно, кожна дитина заслуговує на підтримку дорослого, щоб максимально реалізуватись. А мені потрібно було почути Кена Робінсона: «Боїшся помилитися – не створиш нічого оригінального».
Ідеї Салмана Хана «перевернуте навчання» інколи застосовую в своїй роботі. Змінюється не тільки підхід до освіти – змінюється світ.
З задоволення переглянув виступ наTED – платформі виступ Джеффрі Канади стосовно проблем”замороженості” освіти. Цілком поділяю думки, висловлені в цьому емоційному спічі.І хоч проблеми ніби то стосуються проблем освіти США- те ж саме переживає і Україна. Мені здається, що проблеми освіти не будуть подолані ніколи. І причиною цьому не погані вчителі, а просто суспільство розвивається набагато швидше ніж відбуваються реформи в освіті, тому що це не проблема одного вчителя , всієї системи.
Багато цікавого і потрібного для мене дзналася з виступу Пітера Норвіга. Я вважаю, що технологічний прогрес не стоїть на місці, а ми викладаємо сучасним дітям за старими правилами. Треба удосконалювати себе і змінювати стандарти освіти.
Все, про що розповідали розумні люди з великою кількістю комп”ютерів, дуже добре, але це – не про нашу просту загальноосвітню школу, ні на чому не спеціалізовану і ніяк не компютерзовану. А от тема, якої торкнулась Рита Пірсон, актуальна завжди і, сподіваюсь, залишиться такою і в майбутньому.
Вразив виступ Рити Пірсон та Кена Робінсона. Дуже щиро і актуально
Сподобались виступи Ріти Пірсон та Дена МеЙера. Запропонувала подивитись вчителям математики, тому що є чому повчитися.
Не можу погодитись з виступом Кена Робінсона – у нашій гімназії педагоги разом з батьками розвивають творчі та спортивні здібності гімназистів, учні створюють портфоліо, в яких відображають своє творче зростання. Педагогічний колектив щороку підтримує та відзначає учнів-перможців різноманітних Міжнародних конкурсів та змагань.
Не залишили байдужою виступи Дена Мейєра, Салмана Хана та Рити Пірсон. Цікаво, натхненно і корисно.
Дякую за чудовий підбір виступів педагогів TED конференції.Як видно з виступів, постійні реформи в освіті не лише проблема України.
Дуже сподобалось,що практично всі ведуть мову не лише як і чому навчати,а як це впливає на майбутнє дітей.
Виступ Кена Робінсона сподобався найбільше.Його думки про сучасну і майбутню систему освіти вважаю дуже важливими для педагогів і батьків.