Підготовка та використання відеоматеріалів в навчальному процесі середньої загально-освітньої школи – важлива складова професійної діяльності вчителя. Значення відео в навчанні важко переоцінити. Перегляд відеофільмів істотно підвищує наочність і виразність пред’явлення навчального матеріалу, сприяє його більш повному та міцному засвоєнню, позитивно впливає на процеси запам’ятовування. Робота з відеоматеріалами практично завжди сприяє розвитку допитливості учнів, зростання їх інтересу до вивчення предмета. Під час використання цього засобу навчання істотно зростає інтенсивність процесу навчання.
Сучасне освітнє середовище насичене різноманітними відеоматеріалами. Активно наростає обсяг цифрових відео ресурсів з шкільних навчальних предметів, зокрема в Інтернеті. У багатьох вчителів в їхніх авторських відео колекціях є і власні відеоматеріали, відзняті самостійно за допомогою аматорських відеокамер.
За даних умов сучасний вчитель повинен оперативно орієнтуватися в комплексі наявних навчальних відеоматеріалів, вміти відбирати і готувати ці матеріали до навчальних занять. Викладачеві важливо навчитися зберігати відеоматеріали на цифровому носії в потрібному форматі, редагувати відео файли і здійснювати монтаж відео матеріалів, включати їх до складу навчальних презентацій, в програмні оболонки дистанційного навчання, формувати предметні колекції відео тощо. Для розв’язання цих навчальних задач зручними є програмні засоби Camtasia Studio, Lightwoks тощо. Пропонуємо ознайомитись з основними правилами роботи у цих програмах.