Кількість онлайн–ресурсів зростає з космічною швидкістю. Безумовно, користувач вагається, що йому вибрати. Чи варто сподіватися на настирливу рекламу й самовпевненість розробників?
Конструктори тестів займають особливе місце. Вони значно допомагають вчителю в організації оперативного контролю знань. Насамперед, вчителю необхідно визначити для себе пріоритети: які тести йому потрібні і в якому форматі.
Зрозуміло, складаючи тест, учитель повинен чітко орієнтуватися або на дистанційне навчання, або на роботу в комп’ютерному класі, або на групові та фронтальні форми роботи в класі з інтерактивною дошкою, мобільними пристроями.
На що слід звернути увагу?
- інтерактивність тестів;
- зручний інтерфейс;
- різноманітність видів тестів;
- можливість використання зображення, символів, аудіо та відео;
- врахування вікових особливостей учнів;
- можливість використання тестів у мобільних пристроях;
- простота складання тестів;
- дешевизна або взагалі повна безкоштовність;
- зручність їхнього тиражування.
Серед лінійки онлайн–конструкторів тестів особливе місце посідає Оnline Test Pad – безкоштовний універсальний конструктор, за допомогою якого можна створити цілу палітру цифрових навчальних завдань: тестів, кросвордів, сканвордів, опитувань, логічних ігор, діалогів тощо.
Важлива перевага конструктора: він доступний не тільки англійською, а й українською, російською, білоруською та іншими мовами.
Платформа пропонує складання тестів:
- альтернативних;
- з вибором кількох правильних відповідей;
- цифрового диктанту;
- на відповідність;
- на відновлення послідовності.
З огляду на вікові особливості учнів, учитель може скористатися також конструктором кросвордів. Можна скласти:
- класичний кросворд;
- сканворд (скандинавський кросворд);
- японський кросворд;
- угорський кросворд (філворд)
Отже, це хороший набір інструментів для дистанційного навчання. Однак для молодших школярів та, навіть учнів основної школи необхідно більше інтерактивності. Наприклад, у тестах на відповідність і на відновлення послідовності не використовується ефект перетягування. Відповідно і для роботи на інтерактивній дошці подібного роду тести використати неможливо.
Конструктор тестів онлайн орієнтований на викладачів шкіл, профтехучилищ, коледжів, інститутів. Він невибагливий та простий у роботі.
Основні можливості платформи:
- зручне складання й редагування питань і відповідей завдань, в режимі онлайн;
- складання списків учнів, розподіл їх за навчальними групами;
- гнучке налаштування завдань дозволяє вказувати кількість питань, організовувати фільтрацію питань, об’єднувати питання з різних тестів (дисциплін) в одному завданні;
- ввімкнення таймера – тестування онлайн закінчується після закінчення зазначеного часу;
- налаштування інтерфейсу тестових завдань – дозволяє налаштовувати зміст виведення на екран, таких як номери питань, результатів відповідей, відповідь одним кліком або кнопкою;
- перегляд результатів іспиту містить: прізвище учня, кількість допущених помилок з їх деталізацією, час початку іспиту, час закінчення. Результати іспиту зберігаються в системі 30 днів після їх здачі;
- тренажер надає також школярам можливість провести тренування перед іспитом, відповідаючи на всі питання, які можуть увійти в іспит, з підказками.
Онлайн конструктори тестів можна було б перерахувати і далі. Дуже важливо, вибираючи один з них, розібратися, наскільки він вам підходить.