Перевернуте навчання


graphitecomic_flippedclassroom_600x6001. Що це таке?

Перевернутий клас – це така педагогічна модель, в якій типова подача лекцій і організація домашніх завдань представлені навпаки. Студенти дивляться вдома короткі відео лекції, в той час як в класі відводиться час на виконання вправ, обговорення проектів та дискусії. Відео лекції часто розглядаються як ключовий компонент в перевернутому підході, такі лекції в даний час або створюються викладачем і розміщуються в інтернеті, або зберігаються в якомусь онлайн-файлообміннику. Доступність перегляду відео в наші дні, поряд з попередньо записаними лекціями підкастом або в іншому аудіо форматі, поширилася настільки, що дозволяє зробити його невід’ємною частиною концепції перевернутого навчання. (Підкаст – оцифрований запис або радіопередача, розміщена в інтернеті для завантаження на персональні аудіоплеєри).

Поняття перевернутого навчання спирається на такі ідеї, як активне навчання, залучення студентів у спільну діяльність, комбінована систему навчання і, звичайно, підкаст. Цінність перевернутих класів у можливості використовувати навчальний час для групових занять, де студенти можуть обговорити зміст лекції, перевірити свої знання і взаємодіяти один з одним в практичній діяльності. Під час навчальних занять роль викладача – виступати тренером або консультантом, заохочуючи студентів до самостійного дослідження і спільну роботу.

2. Як це працює?

Не існує єдиної моделі перевернутого навчання – термін широко використовується для опису структури практично будь-яких занять, які базуються на перегляді попередньо записаних лекцій з подальшим їх обговоренням безпосередньо в класі. В одній загальній моделі студенти можуть переглядати кілька лекцій, що тривають по 5-7 хвилин кожна. Онлайн-опитування або завдання можуть перериватися для перевірки засвоєння пройденого студентами матеріалу. Пряма реакція на опитування і можливість повторного перегляду лекцій допоможуть прояснити незрозумілі моменти.

Викладачі можуть проводити в своєму класі обговорення або перетворити клас у студію, де студенти створюють, співпрацюють і реалізують на практиці те, що вони дізналися з лекцій і спостерігали за межами класу. Будучи фахівцями на місцях, педагоги пропонують різні підходи, уточнюють зміст і спостерігають за прогресом. Вони можуть організувати студентів в спеціальну робочу групу, щоб вирішити проблему, над якою працюють кілька студентів. Оскільки такий підхід являє собою загальні зміни в процесі розвитку, деякі викладачі воліють застосовувати тільки деякі елементи з перевернутої моделі навчання або використовувати декілька перевернутих уроків протягом всього курсу навчання.

3. Хто це застосовує?

Все більше число індивідуальних програм в галузі вищої освіти починають використовувати перевернуті моделі навчання. В Університеті Алгонквін уроки з відеолекціями застосовувалися з метою пояснення принципів роботи програмного забезпечення для редагування, яке, як відомо, важко пояснити в умовах стандартних лекцій. Короткі навчальні відеолекції дозволяють студентам просуватися по темі в зручному для них темпі, перемотуючи запис для повторного перегляду важливих моментів і пропускаючи ті частини, матеріал яких їм вже знайомий. Все це сприяє тому, що студенти приходять в клас підготовленими до використання програмного забезпечення і в змозі робити творчі проекти спільно з іншими учнями.

Особливо успішний приклад змішаних і перевернутих програм навчання в області бухгалтерського обліку в Університеті штату Пенсільванія охоплює 1300 студентів. Час в класі використовується для відкритого обговорення, виступи запрошеного з боку лектора, або практичного вирішення проблем, коли викладач надає допомогу студентам. У Гарвардському університеті один із професорів, який викладає фізику, не тільки використовує перевернуту модель навчання, але також розробив відповідний сайт, присвячений вивченню каталізаторів, який забезпечує викладачів безкоштовним інтерактивним програмним забезпеченням, що дозволяє студентам обговорювати матеріал і застосовувати на практиці знання, отримані в ході лекцій.

4. Чому це важливо?

Під час традиційних лекцій студенти часто намагаються вхопити те, що вони чують в момент мовлення лектора. У них немає можливості зупинитися, щоб обміркувати сказане, і, таким чином, вони можуть упускати важливі моменти, тому що намагаються записати слова викладача. А використання відео та інших попередньо записаних інформаційних носіїв дозволяє студентам повністю контролювати хід лекції: вони можуть дивитися, перемотувати назад або вперед по мірі необхідності. Така можливість має особливе значення для студентів з певними фізичними обмеженнями, особливо за наявності підписів для людей з порушеннями слуху. Лекції, які можна переглядати більше одного разу можуть також допомогти тим, для кого англійська мова не є рідною. Присвятивши час на уроці розбору матеріалу, викладачі мають можливість виявити помилки в сприйнятті, особливо ті, які широко поширені в класі. У той же час спільні проекти можуть сприяти соціальній взаємодії між студентами, полегшуючи процес сприйняття інформації один у одного.

5. Які недоліки?

При впровадженні перевернутої моделі навчання легко наробити помилок. Хоча ідея дуже проста, ефективний «переворот» вимагає ретельної підготовки. Запис лекції вимагає зусиль і часу з боку викладачів, а елементи класного і позакласного навчання повинні становити єдине ціле, щоб студенти могли зрозуміти принцип даної моделі і були мотивовані на підготовку до занять у класі. І, нарешті, введення перевернутого навчання може означати додаткову роботу і зажадати нових навичок від викладача, хоча цей процес можна пом’якшити, вводячи модель поступово.

Студенти, у свою чергу, скаржаться на втрату очних лекцій, особливо, якщо вони відчувають, що позначені відеолекції доступні для всіх в інтернеті. Студенти, з цієї точки зору, не можуть відразу оцінити значення практичної частини моделі, задаючись питанням, що ж таке навчання принесе їм, чого вони не могли б отримати від простого пошуку в інтернеті. Ті, хто звик відвідувати заняття для прослуховування лекцій, цілком вільно можуть пропустити заняття, присвячені активної діяльності і, таким чином, упустити реальну цінність перевернутого навчання. Нарешті, навіть якщо студенти приймають таку модель навчання, їх обладнання не завжди дозволяє якісно приймати і переглядати відео.

6. Де це застосовується?

У міру набуття перевернутими класами популярності, повинні з’являтися нові інструменти для підтримки позакласної частини навчальної програми. Зокрема, розвиток потужних мобільних пристроїв надає можливість користуватися ними в зручному місці і відповідний час. Все більше число курсів будуть охоче використовувати елементи перевернутого навчання, що доповнюють традиційну позакласну роботу з відео-презентаціями та підтримуючі проектну та лабораторну роботу під час занять у класі. На певному рівні прийняття даної моделі, коледжам і університетам, можливо, доведеться звернути пильну увагу на простір в класах, щоб упевнитися в можливості підтримки активної діяльності та спільної роботи, поширеної в перевернутих класах.

7. Яка роль у процесі викладання і навчання?

Перевернуте навчання передбачає зміну ролі викладачів, які здають свої передові позиції на користь більш тісної співпраці та спільного внеску в навчальний процес. Супутні зміни зачіпають і ролі студентів, багато з яких звикли бути пасивними учасниками в процесі навчання, який подається ним в готовому вигляді. Перевернута модель покладає велику відповідальність за навчання на плечі студентів, даючи їм стимул для експерименту. Діяльність може очолюватися студентами, а спілкування між студентами може стати визначальною рушійною силою процесу, спрямованого на навчання за допомогою практичних навичок. Що робить перевернуте навчання особливо добре – так це призводить до значного зсуву пріоритетів від простої подачі матеріалу до роботи над його вдосконаленням.

Джерело

Зображення: http://edudemic.com

Посилання на статті з теми:

42 коментарі

  1. лилия гайдай :

    Ідея перевернутого класу дуже цікава,але одночасно з тим потребує висококваліфікованих спеціалістів,матеріально-технічну базу не тільки вчителя,а і учня.І нам потрібно цього прагнути.

  2. Желевская :

    Прочитав этот материал, я понимаю, что завтра на практике мы применим “Перевернутое обучение”!Обсуждать будет что!

  3. nbobrulko :

    Чудова педагогічна модель, може бути застосована як одна із форм роботи зі свідомими учнями, які зацікавленні у глибокому засвоєнні матеріалу. Елементи даної моделі при періодичному застосуванні дають дуже хороші результати. В своїй практиці я застосувала елементи даної методики і можу сказати, що це сучасний, новий , цікавий дітям спосіб навчання.
    Дякуємо авторам та розробникам.

  4. Ольга :

    Все , це цікаво, але не для простої школи .де учнів потрібно заставляти вчитись.

  5. Marina :

    Дякую за змістовну, чітку, локанічну інформацію з данної теми. Для проведення не одноманітних,монотонних уроків дуже корисно використовувати подібні нестандартні типи уроків, які розвивають в учнів самостійніст і вміння вести диспут.

  6. Бондарєв Ігор :

    Перевернуте навчання потрібно впроваджувати. Крім навчального ефекту, на уроці завжди є елементи новизни. Учні це сприймають позитивно. А тим учням, яки не бажають вчитися, байдуже яку форму організації навчального процесу пропонує вчитель.

  7. Милованова Дарина 0615 :

    Перевертається свідомість. Процес розпочався. Вчителю важко передолати своє уявлення про те, як правильно повинен проходити урок, але, якщо йому не будуть чинити супротив і будуть допомагати ( я маю на увазі забезпечення електронними розробками таких уроків, складанням тестів різного рівня складності, технічними засобами, тощо), а також адміністрація начального закладу вибере таку концепцію навчання, то цілком можливо, що через декілька років ми побачимо з вами нового учня, пристосованого до нового життя і спроможного мислити по новому.

  8. мрія, яка впирається в декілька “але”:
    1. (!)як простимулювати учня до самостійних занять?
    2. проблеми з наявністю “заліза” в класі;
    3. проблеми у “спілкуванні” з “залізом” – ця зараз у процесі вирішення, але до необхідного мінімального рівня ще …
    та все це спрацює (за виконання, звичайно, 1., 2.,3.) лише у “ідеалізованому” світі – на математиці, наприклад. щодо фізики, то “візьмеш в руки – маєш вещь”: учень МАЄ САМОСТІЙНО СТАВИТИ ДОСЛІДИ! інакше “суха теория, мой друг…”. скільки раз натикався: в реальності досліди не вдаються через нікудишнє обладнання – що тут говорити учням? “не вір очам своїм”?

  9. Дякую за можливість ознайомитися та обговорити сучасну педагогічну модель, яка має великі перспективи в майбутньому. Ключові елементи – відео лекції, вільний доступ до стислої інформації, можливість навчатися дистанційно – вже активно використовуються.
    Маю особистий досвід дистанційного навчання в університеті і визначила, що для людини, яка свідомо хоче отримати якісну освіту, така форма ефективна, зручна , корисна.
    Ще задовго до початку використання ІКТ ідея попереднього ознайомлення з навчальним матеріалом існувала : старанний учень прочитував кілька наступних параграфів і пробував робити вправи наперед, щоб краще зрозуміти пояснення вчителя на наступному уроці. А не старанний учень ? Тут мабуть і криються недоліки, які, звичайно ж є у будь – якій моделі навчання.
    Перевернуте навчання має дуже, незаперечно, багато ( та ще й унікальних) позитивних моментів, проте хочеться спрогнозувати можливі проблеми :
    1. Не кожний учень може активно і ефективно співпрацювати в групі, засвоювати з віртуального носія інформацію ( психологічні, вікові, фізіологічні особливості, особливості сприйняття та мислення, більш високий або низький рівень поінформованості, інтересу до питання, компетентностей, вміння визначити та систематизувати незрозуміле і отримати відповідь не одразу, а у визначений час, матеріальне забезпечення, тощо)
    2. Багато учнів звикли отримувати допомогу від старшого покоління сім’ї, яке вчилося по знайомим підручникам і в попередній системі. Негативне критичне прийняття нового підходу до навчання вплине на учня.
    3. Можлива формалізованість навчання, щось на зразок до сучасних підручників з іноземних мов, де учні бездумно у вільні клітинки щось вписують, а мову фактично не вчать. Учень механічно запам’ятав формулу, експеримент, фактаж на відео носії, на обговоренні тихенько «відсидівся» в класі і все забув.
    4. Низка психологічних моментів сприйняття і обробки інформації , аналогічна до феномену перегляду театральної вистави. Не можливо навіть порівняти ефекти від перегляду вистави по телевізору та в самому театрі. У фільмі знято багато дублів, і підібрано ракурси, відібрано сцени та акторів, та все ж таки глядачі масово йдуть в театр.
    5. Можливе виключення з процесу сприйняття інформації таких видів пам’яті як моторна, ситуативна, емоційна, зменшення слухової пам’яті, різке збільшення навантаження на зорову пам’ять.
    6. Неможливість індивідуалізації, доцільної емоційності, варіативності від ситуації.
    7. Важно розрахувати доцільний обсяг нової інформації, одні учні потребують повної картини від дуже стислого до дуже розгорнутого плану, іншим краще після перших кількох речень дати можливість висловитися, дати практичні завдання.
    8. Питання подачі матеріалу у вигляді проблемного навчання, діалогу з учнями, індивідуального в цій моделі лишається відкритим для розробки. Адже для всіх однаковий короткий відео фрагмент.
    9. Акцент з урахуванням практичних занять у класі зміщено на початковий етап практики, але ж теоретична складова має бути не тільки елементарного рівня. Тут багато питань, оскільки перевернутий урок має багато спільного з масовими дистанційними курсами навчання. Чи завжди такі масові дистанційні курси навчання навіть з очною практикою є ефективними, наприклад чи багато людей не досконало, а хоча б на задовільному рівні вивчили мову з курсами «ЕШКО»? Питання потребує дослідження.
    10. Перевернутий урок неодмінно збільшить кількість учнів у класі. За цією методикою може навчатися не 25, а вся паралель класу, весь район… Виникне бажання збільшити кількість учнів і зменшити кількість вчителів. Наприклад обговорення уроку буде відбуватися як конференція у актовому залі…. Відеоматеріал буде створюватися одним вчителем, а інші вчителі, можливо мають цікаві ідеї, але не висловлюють їх з різних причин. Це не може не вплинути на якість навчання.
    11. Учень поступово віддаляється від учителя.
    12. Під час класних занять зникатимуть проблемні питання, оскільки активні та допитливі учні швидко визначать коло таких класичних питань і не будуть думати самі, а, використовуючи свої навички, знайдуть відповідь в інтернеті.
    Та все ж модель має і великі переваги, найважливішою із яких, як на мене, є подолання проблеми скінченності уроку ( «проблема 45 хвилин»). Урок обмежений у часі. Дитина тільки встигла зацікавитися, почала думати над питанням, хоче працювати – а урок уже скінчився і потрібно займатися іншими питаннями відповідно до складеного розкладу.
    Питання методики навчання асоціюється із маятником : в крайніх ( амплітудних ) точках стоять індивідуальне навчання ( один – кілька учнів – один вчитель, приватні школи…) та масове дистанційне навчання , найближчим до якого є дистанційне навчання з періодичними очними зустрічами. І оптимальне – десь посередині ( мінімальне прискорення, найбільша швидкість….)

  10. Валентина Захарченко :

    Дякую за цікаву інформацію, вебінар. Перевернуте навчання ідея цікава і своєчасна.Таку модель навчання можна застосувати для класу, що бажає вчитися, група учнів 15-20, якщо більше 30-32,то така модель на мою думку буде провальною, хоча можна спробувати.

  11. Вікторія Абарбарчук :

    Щиро дякую, Вадиме Володимировичу, за прекрасне, змістовне, цікаве заняття. Таких занять повинно бути хоча б у два рази більше. Елементи моделі перевернутого навчання я використовую в своїй роботі. Вони дають прекрасний результат: зацікавленість, більш глибоке розуміння матеріалу, пожвавлення в класі під час обговорення, розвивають впевненість, самостійність, критичність.

  12. Идея хорошая, но не новая… Почему “перевёрнутое обучение”? Вроде никто ничего не переворачивал… Этим методом пользуюсь давно, но не в “чистом” виде, не зацикливаясь на нём одном. Раньше это называлось “обучение с опережением”. На моём сайте (http://msk.edu.ua/ivk) расписаны все занятия по дисциплине, с презентациями, видеолекциями и другими материалами, сильных студентов обязываю просматривать одну-две темы вперёд, на занятиях они выступают в роли моих помощников. Помогая другим, они сами лучше усваивают материал. В результате вся группа лучше справляется с заданием…

  13. Алла :

    Вадиме Володимировичу!Щиро дякую Вам за креативний підхід до курсової підготовки керівних кадрів ЗНЗ.”Перевернутое обучение”- одна із інновацій яка може пробуджувати бажання школярів вчитися! Діти стають все більше і більше прагматичними.Я думаю, що знайдуться вчителі,які цю методику прстосують до укрїнського менталитету.

  14. Людмила Коляда :

    Ця методика підходить більше для старшокласників. Для молодших школярів складну вато самостійно вивчити новий матеріал, так як при перегляді відео лекції можуть виникати питання, на які віртуальний лектор відповісти не зможе. В ній є деякі мінуси – неможливість контролювати процес, бо не всі діти здатні до самостійного вивчення матеріалу, а батьки не завжди мають можливість(або бажання) здійснювати цей контроль. Плюси – кожна дитина обирає свій власний темп вивчення матеріалу: комусь достатньо одного перегляду відеолекції, а за потреби можна її переглянути і кілька разів

  15. Мухіна-Швець Н.А. :

    Елементи перевернутого навчання сьогодні так чи інакше використовуються в навчальному процесі, але не є розповсюдженною формою. Я бачу цьому декілька пояснень: 1)потребує великих зусиль з боку вчителя та учнів, 2)вчитель має спочатку навчити учнів вчитися, виокремлювати головну думку, 3) має бути сформована якісна база відеоматеріалів.
    Дуже вдячна за грунтовну інформацію.

  16. Олена Пінчук :

    Перевернуте навчання – звичайно ефективний засіб переходу учнів від пасивної до активної участі у навчально-виховному процесі. Але не всі учні відразу приймуть таку модель. Як організувати самих “пасивних”, тих, хто не хоче або не може приймати участь у дискусіях та проектах? Ця модель навчання вимагає неабиякий організаційних зусиль від самого вчителя: мотивувати кожного, залучити кожного і навчити кожного. Для одних учнів це може бути дискусія, обговорення самостійно вивченого матеріалу в групах, а для інших, можливо, оформлення письмової роботи. Елементи перевернутого навчання вже використовуються в навчально-виховному процесі: перегляд фільму або презентації з подальшим їх обговоренням. Але використовувати його ефективно, на мою думку, можна для вивчення нескладних тем або під час проведення позакласної роботи з предмету.

  17. Попова Валентина :

    Ознайомилась з технологією перевернутого навчання. Дякую за можливість пізнати нове, але елементи цієї техлології давно вже застосовуються вчителями в своїй практичній роботі. Цікава технологія і я абсолютно згодна , що вона буде дуже продуктивною, якщо учні будуть мати мотивацію до навчання і соціально-економічний рівень учнів буде відповідним. На мою думку технологія дасть хороший результат в вищих навчальних закладах. В загальноосвітніх школах багато проблем для впровадження цієї технології, наприклад: 1) учні в одному класі дуже різні по відношенню до навчання; 2) різний соціально-економічний статус учнів одного класу; 3)матеріальне забезпечення учнів; 4) вчителі в школах володіють ІКТ, але для впровадження цієї технології рівень володіння ІКТ має бути на порядок вищим;5) проблеми психологічного сприйняття інформації учнями і її аналіз; 6) вплив на здоров я дитини (збільшення часу перебування перед монітором) і т.п. Але, все ж таки, знайомитися з новим, прагнути до впровадження нового, робити спроби має кожний вчитель, бо без саморозвитку, самовдосконалення, синтезу своєї діяльності результати роботи будуть дуже скромними. Дякую за цікаву інформацію.

  18. Олена Валеріївна :

    Дякую за цікаву ідею. Елементи «перевернутого навчання» спробувала в своїй роботі. Реальна економія часу на уроці. На жаль, своїх відео не маю – використовувала відео з Інтернету. Учням сподобалось. Один учень сказав: «Татові сподобалось!» Відповідальність зростає, з’явились нові ідеї.

  19. Олена Пастовень :

    Використовуємо в школі перевернуте навчання в парі з хмарними технологіями. Діти не просто дивляться відео чи інший матеріал, що підготував вчитель, а самі “готують” спільну презентацію з теми наступного уроку. Так вони не повторюються з питаннями для розгляду, передивляються той матеріал, що зробили інші і готують питання вчителю і однокласникам. Підготовка вчителя до уроку полягає у систематизації та послідовності введення питань і завдань для обговорення на уроці, які запропонували учні з теми. Це і є спільне створення знань. Учитель і учні разом створюють унікальний навчальний продукт. З досвіду роботи скажу, отримую велике задоволення від роботи учнів, бо вони самі режисери свого уроку, а таке домашнє завдання має більший сенс і мотивацію ніж відпрацювання навичок, хоч і без них теж нікуди.Творчий підхід до смрави і все вийде.

  20. Лілія Безолюк :

    На мою думку, досить чудова педагогічна модель, але це ще в майбутньому.
    Вона буде працювати для дітей, які хочуть навчатися. При такому навчанні варто створювати невеличкі групки зацікавлених учнів, а не великі класи, половині з яких байдуже на який урок вони прийшли.

  21. Ольга Нижник :

    Досить цікава модель, яка дає хороші результати, але лише у поєднанні з іншими традиційними формами організації навчання. Оцінюючи подану методику загалом позитивно, слід зазначити, що в наш час навіть у веких містах є учні, які вдома не мають доступу до мережі інтернет і це потрібно враховувати.

  22. Андрій Тихонов :

    Дуже гарна ідея! Залишилось лише реалізувати її в нашій країні! Елементи “перевернутого” навчання я і мої колеги вже використовуємо в своїй діяльності. Але це містить скоріше хаотичний і самовільний характер! Хотілося б, щоб це набуло більшої популярності!

  23. Михайлова Наталія Миколаївна :

    Мені дуже сподобався такий метод педагогічного навчання учнів. Я залюбки його спробую на своїх заняттях .На мою думку така модель навчання (перевернутий клас ) дуже сучасна і дозволить зацікавити учня любого рівня знань до мого предмету . Зараз рівень інтернет – інформації доступний та має обєктивний , правдивий , научний стан – та на сам перед може бути більш поширений , чим стандартні уроки .Любий учень , навіть який зовсім не хоче працювати та думати над фізиними процесами може для себе в інтернеті знайти відео або сайт – який він засвоїть в більш доступній для нього формі . Тобто ,на мою думку ,ми можемо підійти до знань до кожного учня індивідуально и далі весь клас буде обговорювати ту чи іншу теми разом.

  24. Карплюк Г.О. :

    Інколи йду таким шляхом, але в класах, де діти зацікавлені предметом (фізико-математичних класах). Дійсно, результат набагато вищий, ніж при навчанні традиційними методами.Спробую цей метод і в класах, де фізика вивчається на рівні стандарту.

  25. Таісія Ткачук :

    Модель дуже цікава і за нею майбутнє.Елементи цього навчання я зі своіми колегами використовуємо давно, але для плідноі роботи при введенні питань і завдань для обговорення бажано щоб групи учнів були невеликими,а це важко організувати в сучасній школі.Дуже допоможуть ефективно “просувати” цей метод хмарні технологіі.Бажаю собі і колегам творчості в освоєнні даноі моделі навчання!

  26. Паламарчук Олена Василівна :

    Праця вчителя сьогодні цікава і важка. Нові методи і форми роботи іноді дають можливість одержати бажаний результат, а іноді не дають. Згодна з тими колегами, які вважають, що головне- це кінцевий результат.Вчителі з багаторічним досвідом педагогічної роботи вже мали змогу використовувати стільки нових “методів” та “методик”, але в усі часи важливим було домогтись того, щоб дитина свідомо засвоювала знання і потім їх при потребі та при певних умовах використовувала в житті. Метод “перевернутого навчання”, а більш конкретно його елементи, багато вчителів використовують вже сьогодні. Ідея цікава.При певних умовах і можливостях. Метод повинен теж бути вивченим і випробованим. Він буде мати своє місце в майбутньому.

  27. Тетяна Халмурадова :

    “Перевернуте навчання” – прогресивна методика, яка дає змогу формувати в учнів практичні вміння, застосовувати засвоєні знання у житті, тобто для формування життєвих компетенцій. А це є головним завданням освітнього процесу. Гріш ціна отриманим знанням, якщо дитина не може використати їх для практичних життєвих потреб.
    Елементи цього навчання я використовую і думаю, що згодом воно набуде широкого застосування серед вчителів.

  28. Лариса Кузнецова :

    Перевернуте навчання – цікава педагогічна модель, яка враховує сучасні реалії: захоплення дітей цифровими пристроями, бажання працювати з джерелами інформації в Інтернеті тощо. Вона дозволяє учням працювати у власному темпі, зупиняти відеолекції, повторно передивлятися деякі фрагменти. Тому, на мій погляд, її елементи можна використовувати з умови наявності дійсно цікавих, доступних, логічно викладених відеоматеріалів.
    Тепер проблеми цієї моделі:
    1) створення викладачем власних відеоматеріалів потребує високого рівня володіння комп’ютерними технологіями та достатньої кількості часу для створення достойного навчального продукту. Серед готових відеоматеріалів хочу звернути увагу колег на «Галілео» і «Простая наука»;
    2) використання моделі перевернутого навчання не завжди враховує вікові психофізіологічні моменти сприйняття і обробки інформації; збільшує навантаження на зорову пам’ять;
    3) використання даної моделі позбавляє учнів емоціональної складової процесу навчання, коли відсутнє безпосереднє спілкування з учителем і однокласниками підчас розв’язання фізичних проблем, і радості «наукового відкриття»;
    4) вимагає високої свідомості від усіх учнів класу і їх бажання оволодівати знаннями за допомогою даної моделі.
    Тому елементи цієї моделі варто і потрібно використовуватися під час навчального процесу, вдало комбінуючи їх з використанням інших педагогічних моделей і технологій.

  29. Igor Karpatov :

    Перевернуте навчання:
    1.Перевернутое обучение очень хорошее подспорье для учителя и для ученика.
    2.Когда объем учебного материала огромный, а времени для изучения выделено мало,
    то очень выгодно, предоставить ученику возможность изучить теорию самостоятельно через интернет ресурсы, а практику этой темы рассмотреть в классе на уроке.
    3.Учитель в интернет-уроке может в подробностях расписать теорию любой темы, так же в подробностях расписать методику решения разного вида задач и примеров.
    4.Интернет обучение должно занять свое место в системе образования в Украине.

  30. Любка О.М. :

    Цікава ідея. Я вважаю, що в майбутньому це буде обов’язковим елементом навчання. Але на даний момент є труднощі впровадження цієї технології: великий об’єм технічної підготовчої роботи; залежність від технічного оснащення школи та учнів.

  31. Фунікова В.М. :

    Ознайомилась з технологією перевернутого навчання.Цікава педагогічна модель, яка враховує сучасні реалії: захоплення дітей цифровими пристроями, бажання працювати з джерелами інформації в Інтернеті .Вона буде дуже продуктивною, якщо учні будуть мати мотивацію до навчання при певних умовах і можливостях.На сьогоднішний день технологія дасть хороший результат лише у поєднанні з іншими традиційними формами організації навчання.

  32. Чернишенко ЛП :

    Так це було б дуже чудово, якби можна б було застосувати в теперішніх умовах, оскільки рівеньзнань і вмінь учнів (так як і вчителів) різний. Оснащення шкіл теж різне, та й діти не всі мають дома комп”ютер. Тому для нашої школи проект критичного мислення це проект майбутнього.

  33. Шулежко Віра :

    Перевернуте навчання – дуже важливе, особливо в старших класах, коли за рівнем стандарту фізики 2 години на тиждень і треба знайти час на розв’язування задач. Учні могли б проходити теми вдома, а в класі присвятити час задачам.
    Але є недоліки , половина учнів класу вдома може не розглядати теми, зараз вони хоч почують в класі те, що розповідає вчитель на уроці. Але тим учням, які прагнуть навчатись, звісно така система піде на користь .

  34. Людмила :

    Я полностью согласна с такой трактовкой данного подхода к обучению и добавила бы: “И перевернутое сознание” , т.к. придётся ломать стереотипы в осознании учениками своей личной ответственности за результаты обучения. А для учителя (преподавателя)- полноценно примерить и взять на себя роль тренера и консультанта в этом процессе. Деление класса на группы по способности усваивать материал – то, о чем постоянно должны помнить, обдумывая очередную тему или урок. У Брайана подход более вдумчивый: деление на группы по виду мышления и способу восприятия информации, что я считаю более разумным и обоснованным.
    Думаю, все-таки, нужно пробовать, нужно осваивать, нужно создавать видеотеки. За таким подходом в обучении-будущее!

  35. Северенчук Юлія :

    Перевернуте навчання – педагогічна модель, з окремими елементами якої ми знайомі давно і також використовували на своїх уроках. Цікаво було ознайомитись з чіткою структурою такої моделі. На мій погляд, переваги і недоліки її лежать в одній площині- в використанні цифрових технологій учнями в повсякденному житті. Будуть учні, яким буде важко сприймати учбовий матеріал без коментарів реального вчителя, а будуть такі – яким сподобається можливість зупинити пояснення і спокійно обдумати, або передивитись ще раз певну інформацію. Будуть такі, які стануть нудитись від постійно «віртуального життя». Повністю така модель навчання буде плідно працювати в класах, де учні дуже мотивовані до навчання. Тоді вчитель може сподіватись, що на практичні заняття до нього прийдуть учні з сумлінно виконаним «домашнім завданням».
    На своїх уроках я продовжу використовувати деякі елементи такої моделі – здається за нею майбутнє.

  36. Лариса Лихвар :

    Якщо вчитель творча особистість, то в своїй роботі методом спроб і помилок опробовує різні форми та методи роботи. Можливо не називає їх так науково, можливо, щось працює, а щось бракується, та пошук триває постійно. Певні елементи перевернутого навчання є у кожного з нас.
    Але, як на мене, перш за все потрібно “перевернути” відношення учнів до начання, до процесу здобування знань. Коли, чому у дітей зникає бажання вчитися???

  37. Півторацька Валентина :

    Перевернуте навчання-одна з інновацій,яка може пробуджувати бажання школярів вчитися.Ця методика підходить більше для старшокласників .Є і плюси ,і мінуси .Плюс-кожна дитина обирає свій власний темп вивчення матеріалу,відбувається економія часу і зявляється можливість підвищити активність учнів на уроці, навчити їх мислити, приділити більше уваги розв’язуванню задач.Але, з іншого боку, підвищуються вимоги і до самого вчителя та до матеріально-технічного оснащення кабінету .

  38. Жук Галина :

    Цікава, новітня інформація розширила мій кругозір. Ці методи можна використовувати зі школярами. Але працюючи в дошкільному навчальному закладі, не бачу можливостей застосовувати цей метод з дітьми дошкільного віку.

  39. Людмила Володимирівна :

    Новітні технології, які використовуються в роботі з дітьми шкільного віку, дійсно, дуже цікаві. Вони привчають дітей до самостійності, вміння знаходити необхідний для роботи матеріал, вивчати його, конкретизувати. Але важаю, що в дошкільному закладі ще не доцільно їх використовувати.

  40. Перевернуте навчання – це ефективний засiб переходу учнiв вiд пасивноi до активноi участi у навчаннI. У новiй моделi просто вiдсидiтися не вдастся : вчитель бачить рiвень успiшностi кожного в процесi виконання практичних завдань i може вчасно пiдключитися , щоб допомогти .Але не бачу можливостей застосовувати цю модель в дошкiльному закладI.

    • саме у дошкіллі якнайкраще ця форма використьовується, згадайте мультфільми, казки, на які ми опираємося у своїй роботі. До нас діти уже приходять підготовлені, слід тільки провести бесіду, та розставити все на свої місця, тобто допомогти дитині усвідомити, та придумати гру на основі набутих знань, а педагогам необхідно слідкувати за “модними” телепередачами та мультфільмами, що б йти в ногу з дітьми! Дякую.

  41. Василенко Оксана Михайлівна :

    Перевернуте навчання більш відповідаєна мою думку навчанню в університеті, ніж у школі.
    Під час відеолекцій відсутня взаємодія учня і вчителя.Записуючи відеофрагмент ми не бачимо учня, його реакції. Невмотивований учень після незрозумілого моменту не продовжить дивитися лекцію.
    Сама ідея дуже гарна. Але в школі на мою думку краще спиратися на друковану книгу, в ній також можна повторити будь-який матеріал, задати учням прочитати кілька пунктів нового параграфа,виписати головні тези і т.д.

Залишити відповідь до Igor Karpatov Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*