Анімація (комп’ютерна симуляція) (натисніть на рисунок), або, як її ще називають, Action Learning, є дуже перспективним напрямком у навчанні. Без візуального представлення інформації не відбувається в сучасному світі жодна бізнес-зустріч чи конференція. Це ж стосується і навчального процесу. Навчання персоналу й школярів вимагає особливого підходу, ефективного та максимально креативного. Це потрібно в першу чергу для того, щоб створити внутрішню мотивацію у вдосконаленні своїх знань і професійних навичок. Сучасні засоби мультимедіа: зображення, анімація, аудіо та відеоматеріали дозволяють значно спростити й в той же час зробити набагато ефективнішим процес навчання.
Анімація сьогодні використовується й для створення електронних підручників, і для розробки програмного забезпечення в рамках освітньої системи, для створення презентацій і звітів з пройденого матеріалу. Багато викладачів використовують у своїх лекціях сучасне обладнання: проектори, які допомагають зробити лекції більш жвавими та легкими до запам’ятовування. Анімація стимулює до активності тих, хто навчається. Особливо ефективна вона у створенні матеріалів для шкільних дисциплін природничого циклу: дітям цікаво бачити процеси в динаміці. Сприйняття інформації за допомогою таких методів допомагає отримати більш глибокі враження й керувати увагою аудиторії, створює стимули продовжувати навчання з даної дисципліни.
Флеш-анімація розвивається швидкими темпами. Це дає можливість включати більш сучасні елементи в навчальний процес і проводити заняття якісно й організовано. Лекції, лабораторні роботи, модулі й тестові завдання – за допомогою анімації стають більш зрозумілими й доступними кожному школяру.
Фахівці за допомогою досліджень підтвердили, що анімація сприяє підвищенню ефективності навчального процесу. Головне – не зациклюватися саме на самій навчальній анімації, гармонійно розподіляти кількість візуальних ефектів і текстового матеріалу, створювати всі умови для якісного сприйняття інформації тими хто навчається. [1]
Сам процес створення анімації не настільки складний, як це може здатися на перший погляд. Часто достатньо приготувати всього лише декілька послідовних кадрів (малюнків або слайдів), об’єднавши які можна отримати просту, але наочну, повноцінну анімовану композицію. Складність полягає у виборі програмних засобів, які дозволяють створювати невеликі анімації. Основна вимога до такого продукту – доступність і простота використання. Доступність визначається поширеністю і вартістю ліцензії на даний продукт. Простота використання – особливо важливий пункт в цьому питанні, оскільки користувач (педагог) повинен бути позбавлений необхідності тривалого освоєння функціоналу програми. Цим вимогам, як правило, рідко задовольняють програми для створення тривимірної анімації, що, загалом-то, зрозуміло. Тому основний акцент при виборі ПЗ необхідно робити, швидше за все, на програми створення двовимірної анімації. Найбільш простими у використанні є програми, принцип роботи яких заснований на створенні анімації за допомогою об’єднання ряду заздалегідь приготовлених кадрів, або редагування у вікні самої програми вихідного зображення. Спектр подібних програм на сьогодні досить широкий.
На наш погляд, найбільш вдалим вибором є програма Pensil. Програма дійсно задовольняє всім необхідним вимогам і має якісно налагоджений, зручний та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс («intuitively obvious»). Основною перевагою програми є відсутність необхідності встановлення на комп’ютер – програма запускається і працює з теки з дистрибутивом. [2]
У цьому розділі ми робимо спробу допомогти учителю у розв’язанні тих проблем, які пов’язані з застосуванням анімацій у навчанні та пропонуємо готові флеш анімації, які можуть бути використані у навчальному процесі та приклади їх використання у навчальному процесі.
Анімації за розділами фізики: